מהי חומצה היאלורונית? Skip to content

Article: מהי חומצה היאלורונית?

מהי חומצה היאלורונית?

מהי חומצה היאלורונית?


מהי חומצה היאלורונית, ולמה אני קורא עליה בכל מקום? חומצה היאלורונית נמצאת במגמה לאחרונה בעולם היופי וטיפוח העור, אבל אנחנו יודעים על יתרונות העור המדהימים שלה כבר שנים.


HA הפך לסטנדרט הזהב בהענקת לחות לעור ושיפור סימני הזדקנות גלויים, אבל מהי בכלל חומצה היאלורונית? אל תיבהל מהשם שקשה לבטא! מרכיב זה, למעשה, מיוצר באופן טבעי בתוך הגוף שלנו. מאיך להשתמש בחומצה היאלורונית, איך להשתמש בסרום חומצה היאלורונית ועוד הרבה יותר, הנה כל מה שאתה צריך לדעת.


מהי חומצה היאלורונית וכיצד היא עוזרת לעור?

חומצה היאלורונית היא חומר טבעי המיוצר על ידי הגוף שלנו כדי לקשור מים כדי לשמור על הרקמות מאוזנות היטב, לחות ולחות. זה קיים בעור ובמפרקים שלנו. חומצה היאלורונית חיונית מכיוון שהיא אחד החומרים העיקריים שעוזרים לעור שלנו להיראות רענן, שמנמן וצעיר.


מריחת HA היא כמו לתת לעור שלך כוס מים גדושה. למעשה, HA לא רק מספק יתרונות מיידיים לעור, הוא גם עוזר למוצרי הטיפוח הממוקמים מעל לעבוד ביעילות רבה יותר כדי לספק תוצאות טובות עוד יותר שאתה יכול לראות ולהרגיש.


מתי עלי להתחיל להשתמש בחומצה היאלורונית?

בדרך כלל, הייצור העצמי של HA של הגוף מתחיל לרדת בסוף שנות העשרים שלך. מה שעושה אז זמן טוב להתחיל להוסיף חומצה היאלורונית (HA) לשגרת הטיפוח שלך עבור היתרונות האנטי-אייג'ינג שלה. אבל HA נהדר עבור כל סוגי העור והגילאים. זה מועיל לאנשים שחווים עור יבש בגלל כוחות הלחות שלו. וזה גם יכול לעזור להרגיע עור רגיש ונוטה לכתמים.

אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לחות לעור שלך באופן קבוע. כשהעור מאבד את הלחות שלו, מרכיבים כמו HA פועלים כדי לעזור לעור להישאר לחות בשמחה. זה עובד כמו ספוג ששומר על מים ושומר על רמות הלחות של העור שלך גבוהות.


מלבד ההזדקנות, אורח החיים שלך עשוי להשפיע על בריאות העור שלך. גורמים סביבתיים כמו זיהום, עשן, קרני השמש ועוד עשויים להפחית את כמות ה-HA בגוף. זו הסיבה שחיוני להוסיף חומצה היאלורונית למשטר הטיפוח היומי שלך כדי להגביר את ההשפעה של מוצרי הטיפוח האחרים שלך.


בין אם אתה מעוניין ב-HA בשל היתרונות האנטי-אייג'ינג שלו כמו שיפור ניכר של קווים עדינים וקמטים או שאתה חווה יובש, מרכיב אוניברסלי זה יכול לעזור להגביר את התוצאות של כל שגרה.


אני מבין של-HA יש הרבה יתרונות לעור, אבל איך בדיוק זה עובד?

חומצה היאלורונית ידועה בעיקר בזכות יתרונות כמו הקלה על עור יבש והפחתת סימני הזדקנות גלויים, כמו הקמטים והקמטוטים המטרידים שמתחילים להופיע עם הגיל. כאשר העור יבש, הופעת הקמטים והקמטוטים יכולים להיות בולטים יותר. עור לחות עוזר להפחית את הנראות של סימני הזדקנות גלויים אלה.


ניתן להשתמש ב-HA בצורה של טיפול מקומי (מיושם ישירות על העור), תוספת או באמצעות הזרקות. יישומים מקומיים, כמו דרך סרום, הם פחות פולשניים ומספקים תוצאות גלויות מיידיות. זה יכול לקחת הרבה יותר זמן לראות תוצאות גלויות מתוספים.


הוספת סרום כמו Rodan + Fields Active Hydration Serum למשטר שלך היא דרך קלה להכניס HA לשגרת הטיפוח שלך ולחוות את היתרונות שלו. HA הופך עור יבש לעור צעיר יותר למראה ופועל צעיר יותר. אתה יכול בדרך כלל להתחיל לראות תוצאות תוך שבוע לאחר השימוש הראשון. זכור, התוצאות משתנות גם בהתאם למצב העור שלך, גיל, מין, אורח חיים וכו'.


האם אני יכול להשתמש בחומצה היאלורונית במקום קרם לחות?

בואו נתחיל בלמד על ההבדל בין לחות ללחות בכל הנוגע לטיפוח העור.


במילים פשוטות, אנו יכולים לומר שהידרטור שווה למים, בעוד שלקרם לחות יש יותר קשר לשמן. יובש בעור שלך נובע מחוסר בשמנים. התייבשות נובעת מחוסר מים. כל סוגי העור זקוקים ללחות. עור יבש או מיובש עלול להוביל לקהות וקשקשת גלויים. חומצה היאלורונית היא חומר לחות מושלם מכיוון שהיא עוזרת להביא מים אל פני העור באמצעות חומרי לחות. תכשירי לחות, לעומת זאת, נועלים את הלחות ופועלים להגנה על מחסום השמן הטבעי של העור. שמירה על לחות העור יכולה לעזור להגביר את הזוהר, לשפר את המרקם והחלקות הכללית.


כיוון שחומרי לחות וקרם לחות פועלים כדי לתת מענה לצרכי טיפוח שונים, זה יכול להיות מועיל להשתמש גם ב-HA וגם בקרם לחות בנפרד כשני שלבים שונים בשגרת הטיפוח שלך. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, אנו ממליצים למרוח סרום anHA לאחר טונר ולפני כל קרם לחות.

באיזו מהירות חומצה היאלורונית עובדת?

חומצה היאלורונית נספגת במהירות, אך ייקח זמן עד שתראה תוצאות. "חומצה היאלורונית נספגת במהירות בעור תוך דקות, אך יכולה להימשך עד שמונה שבועות או יותר עבור תוצאות נראות לעין בצורה של שיפור גמישות העור והגברת לחות", אומרת רופאת העור הקוסמטית ד"ר מישל גרין.


כמה זמן לוקח לחומצה היאלורונית לעבוד על הפנים?

אם אתה מחפש תוצאות נראות לעין, אתה יכול לצפות לראות אותן בעוד כשמונה שבועות. "לתוצאות של חומצה היאלורונית יידרשו גם עד 8 שבועות או יותר עד שיופיעו תוצאות נראות על הפנים", אומר ד"ר גרין. "עם זאת, אפילו שימוש חד פעמי בחומצה היאלורונית יכול לגרום לעור שלך להרגיש לח ורך יותר מבעבר."


באיזו תדירות כדאי להשתמש בחומצה היאלורונית?

ניתן להשתמש בחומצה היאלורונית פעמיים ביום, פעם אחת בבוקר ושוב לפני השינה. "יש למרוח אותו לאחר ניקוי וסרום אבל לפני לחות עם קרמים כבדים יותר", מסבירה ד"ר גרין.


האם עלי להשתמש בחומצה היאלורונית כל יום?

כן. "אתה צריך להשתמש בחומצה היאלורונית כל יום", אומר ד"ר גרין. "זה ייקח שימוש עקבי במשך כמה שבועות עד שהתוצאות הנראות לעין ייכנסו."


האם עלי להשתמש בחומצה היאלורונית בשעות AM, PM או שניהם?

כאשר אתה מתחיל להשתמש בו לראשונה, עדיף לעשות זאת בלילה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, יש למרוח מדי יום לאחר הניקוי והטונר. אתה יכול גם להשתמש בו במהלך שגרת הבוקר שלך אם יש לך עור יבש.


כמה זמן אחרי שמרחתי מוצר HA, כמו סרום, האם כדאי למרוח קרם לחות או מוצרים אחרים?

עם כל שגרה, מומלץ לתת לעור להתייבש בכל שלב לפני השכבה על המוצר הבא. ניסוחים נעשים עבור שכבות. וריבוד בסדר הנכון חשוב יותר מתזמון. עם זאת, יש המעדיפים להמתין 30 עד 60 שניות בין שלב לשלב. שגרת הטיפוח שלך צריכה להתרכז סביב ההעדפות שלך.

האם זה יותר מדי להשתמש בסרום עם HA ולאחר מכן למרוח קרם לחות עם HA לאחר מכן?

לא, זה לא מזיק להשתמש ב-HA במספר מוצרים. מה שהכי חשוב הוא ליישם מוצרים בסדר הנכון כדי להבטיח שמרכיבים ופורמולות יכולים לעבוד במקביל כדי לספק את התוצאות הנראות הטובות ביותר.


כמה זמן נמשכות ההשפעות של חומצה היאלורונית?

ההשפעות של חומצה היאלורונית הן זמניות. "אם אתה רוצה לשמור על תוצאות, נדרש שימוש מתמיד", אומר ד"ר גרין. "ברגע שתפסיק להשתמש בו, העור שלך יחזור בהדרגה למצב בו היה קודם."


האם אתה יכול להשתמש יתר על המידה בחומצה היאלורונית?

כן, אתה יכול להשתמש יתר על המידה בחומצה היאלורונית על ידי מריחה תכופה מדי או על ידי מריחה יותר מדי. "יותר מדי חומצה היאלורונית עלולה לגרום להשפעה הפוכה של לחות לעור שלך ובמקום זאת ישאב את המים ממנו, מה שיוביל להתייבשות", מסביר ד"ר גרין. "הריכוז המרבי של סרום חומצה היאלורונית שיש להשתמש בו הוא שני אחוזים שכן כל דבר גדול יותר יייבש את העור. עם זאת, הריכוז האופטימלי עשוי להשתנות מאדם לאדם".


האם חומצה היאלורונית יכולה לגרום לאקנה?

אם אתה מודאג מהוספת מרכיב חדש לשגרת הטיפוח שלך, לעולם לא יזיק לפנות לרופא שלך כדי לוודא שהוא מתאים לך. צרכי העור של כל אחד שונים.


האם זה נכון שיותר מדי HA יכול להוביל לייבוש העור שלי?

חומצה היאלורונית היא מרכיב לחות. שימוש ב-HA פעם או פעמיים ביום לא אמור להיות בעיה.

Read more

מה זה בוטוקס? כל מה שצריך לדעת

מה זה בוטוקס? כל מה שצריך לדעת

כשאנשים חושבים על בוטוקס, הם חושבים על חומר הזרקה שמטפל בקמטים. אמנם זה נכון, אבל יש הרבה יותר מידע ויתרונות סביב הבוטוקס שלא כולם מודעים להם. לפני שאתה שוקל לקבל בוטוקס וודא שאתה יודע את התשובות ל...

קרא/י עוד
5 דברים שכדאי לדעת לפני מילוי שפתיים

5 דברים שכדאי לדעת לפני מילוי שפתיים

מילוי שפתיים הופך יותר ויותר לאחד הטיפולים האסתטיים הנבחרים ביותר בארץ, וההערכות מצביעות על כך שהפופולריות שלו רק תלך ותגדל. זה לא סוד שאנחנו מעריצים ענקיים של התוצאות המיידיות ומגבירות הביטחון שאנ...

קרא/י עוד